tirsdag den 25. oktober 2016

Modulopgave 2: Selvstændige aktiviteter

Hvis du har besluttet dig for et emne til et indlæg: Skriv en kommentar til dette indlæg, og fortæl hvilket emne du har valgt. Så er der ikke andre der kan tage det!
Individuel opgave: Hver studerende skal samle 8 point gennem aktiviteter der er initieret af den studerende selv og gennemført uden lærerens deltagelse (studieaktivitetsmodellens kategori 3). Der gives point efter følgende skala:
Blogindlæg med link til og omtale af artikler og bøger med korte kommentarer om hvad man kan finde og hvorfor det kan interessere andre.1 point
Blogindlæg med referater og anmeldelser af artikler, websider m.v. 2 point
Hvis kilderne er på fremmedsprog (Til tekster på svensk er det muligt at få hjælp i workshoptimer). +1 point
Blogindlæg med cases fra praktikken som fortolker elevers matematiske læring, begrebslige misopfattelser, forestillinger om og holdninger til matematik
(Indlægget fra opgave 1 tæller ikke med).
3 point
Kommentarer til blogindlæg (som tilføjer nye oplysninger eller synspunkter) 1 point
Fremlæggelser på holdet (5 – 10 min.), fx af statistiske oplysninger I selv har fundet og behandlet, eller demonstration af digitale læremidler I selv har fundet frem. 4 point

Hver af jer afleverer senest 19.12. pointopgørelsen på Wiseflow i en liste som herunder:
  • [Dato] Fremlæggelse om [emne], [antal] point
  • Blogindlæg om [Overskrift på blogindlæg], [link] , [antal] point
  • Kommentar til [Overskrift på blogindlæg] af [indlæggets forfatter], [link til det kommenterede indlæg] , [antal] point

26 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Trivselsmåling - Evaluering

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  4. Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  5. Jeg skriver om navnestatestik på dst.dk

    SvarSlet
  6. Trivselmåling - Evaluering
    Fra https://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Elevplaner-nationale-test-og-trivselsmaaling/Trivselsmaaling
    Blogindlæg

    SvarSlet
  7. Jeg vil gerne lægge et blog op omkring den tyske statistik side og hvad i kan bruge den til!
    https://www.destatis.de/DE/Startseite.html

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. ssb.no

    Graf fra norsk statistik
    +
    hjemmesiden generelt om hvordan den fungere.

    SvarSlet
  10. Jeg skriver om ti simple regler til at bruge statistik effektivt
    Engelsk hjemmeside
    https://www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160620191409.htm

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Fremlæggelse omkring "Kahoot"

    SvarSlet
  13. Statisk over elevtallet i folkeskoler og friskoler/private grundskoler.

    SvarSlet
  14. Jeg vil skrive omkring selvmord blandt unge.

    SvarSlet
  15. Jeg vil skrive om "den gode evaluering"

    SvarSlet
  16. Jeg vil gerne skrive omkring udviklingen af besøg på museet Louisiana i forbindelse med undervisning

    SvarSlet
  17. Carina: Skriver om "karakterer i grundskolen"

    SvarSlet
  18. Jeg vil gerne skrive om selvevaluering

    SvarSlet
  19. Jeg skriver om den gode evaluering "er det en evaluering eller undersøgelse" og evaluerings hæftet.

    SvarSlet
  20. Skriver om elevtallet i folkeskolen vs. elevtallet i friskoler/private grundskoler. Muligvis med en fremlæggelse.

    SvarSlet
  21. Jeg vil gerne fremlægge på holdet om det digitale lærermiddel SmartMat.

    SvarSlet
  22. Blogindlæg med referater og anmeldelser af artiklen ”Vi kalder det ’test og straf’”

    SvarSlet